This page is hosted for free by zzz.com.ua, if you are owner of this page, you can remove this message and gain access to many additional features by upgrading your hosting to PRO or VIP for just 32.50 UAH.
Do you want to support owner of this site? Click here and donate to his account some amount, he will be able to use it to pay for any of our services, including removing this ad.

Хто «ЗА» і «ПРОТИ» введення суперечливого закону № 6688 «Про блокування сайтів» — думки

 Сьогодні в українському суспільстві активно обговорюється введення Закону 6688 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії загрозам національній безпеці в інформаційній сфері», прихильники кажуть про необхідність захистити національні інтереси безпеки, а противники кажуть про запровадження жорсткої цензури при якій можуть закриватися сайти без попередження і рішення суду. Наше видання наводить дві точки зору на це питання.
ХТО ЗА
Найбільше акцентується увага на тому, що немає чіткого правового механізму, який би став регулятором безпеки в інформаційній сфері. Тому, у зв’язку з тим, що рівень наслідків інформаційної війни з кожним днем збільшується, збільшується і необхідність правової протидії російській агресії в кіберпросторі.
Так, вчора, 26 червня, в інформаційному агентстві «Укрінформ» за участі експертів відбулась дискусія щодо нового законопроекту №6688. Серед учасників заходу були як і представники сфери інформаційної безпеки та розвитку інформаційного суспільства в Україні, так і безпосередні виконавці передбаченого законопроектом досудового блокування сайтів – СБУ та НКРЗІ.
Головною метою заходу було не лише обговорення окремих положень законопроекту, які викликали суспільний та журналістський дискурс, а в першу чергу – створення платформи для конструктивного діалогу між представниками ІТ-сфери, громадянським суспільством та державними органами.
Учасники дискусії практично одноголосно заявили про необхідність впровадження такого законопроекту в дію. Адже Україна, як правова держава, повинна боротись з інформаційною агресією саме в правовому полі.
Тому правове визначення технологічного тероризму та шляхів його ліквідації є вкрай необхідними в розрізі стабільного та надійного функціонування комунікаційних та технологічних систем.
        Як захистити Україну в Інтернеті: законопроект 6688
Зокрема, юрист-кримінолог Анна Маляр заявила, що проблема правового визначення технологічного тероризму є складною для всієї міжнародної спільноти, проте у зв’язку з тим, що саме Україна є найбільш вразливим об’єктом інформаційних та кібератак, саме в нашій державі повинно сформуватись юридичне поле для боротьби з такими загрозами.
Також юрист наголосила, що «для того щоб суспільство було впевнене в тому, що досудове блокування сайтів не буде використовуватися для боротьби з політичними опонентами та бізнес-конкурентами у сфері комунікацій, пропонується розширити перелік запобіжників. Зокрема, можна зазначити, що досудовий порядок можливий лише під час війни. У всіх випадках це буде тільки після дозволу суду».
Необхідність розроблення і впровадження правових механізмів, спрямованих на формування ефективної системи кібербезпеки, підтримав також завідувач відділом інформаційної безпеки і розвитку інформаційного суспільства Національного інституту стратегічних досліджень Дмитро Дубов. Причиною критики законопроекту Дубов визначив «відсутність довіри громадянського суспільства до законодавця, що і спричинило неправильне трактування даного законопроекту».

«Законопроект №6688 – це правовий інструмент, який регулюватиме діяльність правоохоронних органів у сфері забезпечення кібербезпеки. Саме чіткий правовий механізм дозволить унеможливити зловживання суб’єктом забезпечення інформаційної безпеки своїх повноважень, а також конкретно визначить діяльність в інформаційній сфері, котра підпадає під кримінальнувідповідальність.

З метою повноцінного захисту об’єктів критичної інфраструктури та інформаційної сфери держави від інформаційної агресії, яка тривалий час ведеться проти України, негайного необхідно встановити і визначити правовий механізм боротьби з такою агресією», – зауважив представник Служби безпеки України Валерій Удовиченко.
Повідомляє upmp.news
Також, представник НКРЗІ Василь Володін зазначив, що необхідно доопрацювати законопроект з метою чіткого визначення процесу виконання рішення щодо досудового блокування сайтів.

Відкритість учасників круглого столу до конструктивного діалогу, а також активна дискусія, спрямована на вдосконалення пунктів законопроекту, свідчить про намагання створити ефективний правовий механізм боротьби з інформаційною агресією та кіберзлочинами.
ХТО ПРОТИ
Законопроекти № 6676 і № 6688 ставлять під загрозу вільний розвиток інтернету в Україні – заява медійних ГО
Низка медійних громадських організацій вимагають від Верховної Ради відкликати законопроекти № 6676 і № 6688 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії загрозам національній безпеці в інформаційній сфері».Законопроекти № 6676 і № 6688 ставлять під загрозу вільний розвиток інтернету в Україні – заява медійних ГО
Законопроекти № 6676 та № 6688, на думку медійних ГО, ставлять під загрозу вільний розвиток інтернету в Україні та створюють загрозу позасудового блокування інтернет-ресурсів.
«Детектор медіа» наводить повний текст заяви медійних ГО:
Спільна заява громадських організацій щодо законопроектів №6676 і №6688
10 липня 2017 року у Верховній Раді України був зареєстрований законопроект № 6676 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії загрозам національній безпеці в інформаційній сфері». Його ініціатори– члени коаліції, народні депутати Андрій Тетерук («Народний фронт») та Іван Вінник («Блок Петра Порошенка»). 12 липня 2017 року був зареєстрований ще один законопроект з аналогічною назвою, але іншим номером – № 6688. Серед його ініціаторів – теж Іван Вінник з БПП, а також Дмитро Тимчук і Тетяна Чорновол з «Народного фронту». Законопроекти містять практично ідентичні норми та врегульовують однакові питання, хоча зареєстровані не як альтернативні.
Повідомляє Детектор Медіа
Аналіз законопроектів дозволяє стверджувати, що серед запропонованих змін є такі, що ставлять під загрозу вільний розвиток Інтернету в Україні й створюють загрозу позасудового блокування Інтернет-ресурсів. Законопроекти передбачають блокування за рішенням слідчих чи прокурорів. Народні депутати ініціюють впровадження принципу тимчасового блокування сайтів терміном до 2 діб (за ініціативою прокурора чи слідчого) або ж на 2 місяці (за рішенням суду). Розгляд клопотання відбуватиметься в день надходження та зможе відбуватися за відсутності підюзрюваного чи обвинувачуваного, або навіть встановлення його особи. Законопроект № 6688 передбачає тимчасове блокування без обмежувального строку в 2 місяці.
Згідно з текстами законопроектів, на операторів та провайдерів будуть накладені нові обов’язки щодо тимчасового блокування, вводяться санкції у виглядів штрафів за невиконання положень. Також планують створення єдиного реєстру судових рішень та застосування санкцій.
В умовах воєнного конфлікту держава має право накладати певні обмеження на свободу Інтернету з огляду на безпеку країни. Проте, пропонуючи законопроекти №6676 і № 6688 народні депутати запозичують методи та підходи агресора – Російської Федерації щодо регулювання Інтернету. Впровадження запропонованих норм здатне призвести до згортання прав та свобод громадян й переслідування політичних опонентів безвідносно до захисту безпеки країни.
Наскільки нам відомо, законопроекти №6676 і № 6688 не пройшли мінімального громадського обговорення. Це продовжує хибну практику творення законодавства, що згодом не знаходить підтримки як в українському суспільстві, так й серед західних партнерів.
Ми, громадські організації, що підписалися під цією заявою, вимагаємо від Верховної Ради України:
відкликати законопроекти №6676 і №6688;
керівництву фракцій «Блок Петра Порошенка» та «Народний фронт» пояснити офіційну позицію фракцій щодо законопроектів;
долучити громадські організації, що не пов’язані з бізнесом та політичними силами, до обговорення законодавчих ініціатив щодо регуляцій Інтернету.
У разі схвалення законопроектів №6676 і №6688, вимагаємо від Президента України застосувати щодо них право вето.
  • Костянтин Квурт, ГО «Інтерньюз-Україна»
  • Наталія Лигачова, ГО «Детектор медіа»
  • Оксана Романюк, ГО «Інститут масової інформації»
  • Тетяна Попова, ГО «Інформаційна безпека»
  • Сергій Томіленко, Національна спілка журналістів України
  • Олена Бондаренко, Фундація «Суспільність»
+ 0 -